Case: Powermassage på Frederiksberg


Virker lokalavisen?

Birgitte Larsen, ejer af Powermassage på Smallegade, ville i starten af 2019 gerne nå ud til flere kunder.
Powermassage er en klinik, hvor et bredt spektrum af kunder kommer for at blive behandlet: ”Det er svært at sige hvem kernemålgruppen er, da aldersgruppen varierer meget. Den typiske kunde bor lokalt og har brug for dybdegående behandling, bl.a. gennem massage, men også gennem de mange andre ydelser vi udbyder såsom Gigalaser, laser- og zoneterapi. Vi tilbyder et bredt sortiment og hjælper kunderne til at få det bedre igen”.

For at komme ud til flere kunder, indrykkede hun en lille annonce i Frederiksberg Bladet fast hver uge. Men hun var noget skeptisk i forhold til, om det overhovedet ville give noget. 

”der var en mærkbar forskel fra den
ene dag til den anden,
efter jeg begyndte at annoncere i Frederiksberg Bladet”

Overraskelsen…

… var ikke desto mindre stor, da hun efter kort tid måtte sande, at der var en mærkbar tilgang af kunder. Kunderne havde som oftest klippet annoncen ud fra lokalavisen og var udover behandling også interesseret i at købe saltlamper, som stod beskrevet i annoncen. Som hun siger ”… der var en mærkbar forskel fra den ene dag til den anden, efter jeg begyndte at annoncere i Frederiksberg Bladet”.

Fra én annonce til et optimeret mediemiks

Efter ét år i Frederiksberg Bladet var Birgitte ikke i tvivl om, at hendes et-årige aftale skulle forlænges. I samarbejde med vores lokale medierådgiver, fandt hun ud af, at Powermassage på nuværende tidspunkt havde oparbejdet et godt kendskab på Frederiksberg ved at annoncere fast i lokalavisen, og derfor godt kunne sætte kadencen lidt ned. Samtidig ønskede Birgitte en større tilgang til hjemmesiden, hvorfor medierådgiveren forslog at hun i stedet for at annoncere hver uge, gik ned til hver anden uge og kombinerede annoncen med bannervisninger på KbhLIV.dk for at opnå et optimalt miks af medier. Birgitte Larsen ville nemlig gerne drive trafik til egen hjemmeside:

”Jeg havde forventet at SEO og Google ville give mig stor tilgang til min forretning. Og langt større end en annonce i lokalavisen, ikke desto mindre kan jeg se at lokalavisen har skaffet mig yderligere kunder og så forventer jeg, at jeg med bannerannoncering kan få folk ind på min hjemmeside og derved nå ud til endnu flere kunder”

Den vedvarende indsats i
Frederiksberg Bladet har virket

Succesen for Birgitte Larsen har været så stor at hun nu leder efter yderligere behandlere til hendes klinik. Birgitte Larsen er ikke i tvivl: “Den vedvarende indsats i Frederiksberg Bladet har virket


Vil du tale med en medierådgiver og høre hvordan vi kan hjælpe dig til større synlighed lokalt?


Vil du se Powermassages hjemmeside?