Case: Hepa Ure – lille annonce stor virkning

Hepa Ure og Smykker har eksisteret i 70 år. I første omgang på Vesterbro, sidenhen på Gammel Kongevej 125.

Udgangspunktet

Butiksejer Erik Faarup konstaterede, at butikken havde brug for større eksponering for at nå ud til flere kunder. Erik var ikke interesseret i at skaffe kunder baseret på tilbud, men derimod at tiltrække kunder på den lange bane:

Vores kunder spænder vidt. På den ene sider søger de alt fra udskiftning af rem og batteri til billige børneure. På den anden side søger de fine Rolex-ure der skal have fuld service, over til gamle taffelure der er mere end 200 år gamle, der skal have et eftersyn, men som også skal have fremstillet nye dele. Vi ved, at vores kunder kommer igen. Derfor handler det om at få kunden ned i butikken og at sikre at de husker os, når behovet opstår”.

En specialistforretning med lokale kunder

Hepa Ure er med andre ord en specialistforretning, hvor fokus er det gode håndværk og ikke nødvendigvis markedsføring man bruger tiden på: ”Vi har ikke gjort os synderligt meget i sociale medier. Selvom vi har kunder fra hele København er det afgørende for os, at vi dagligt har lokale kunder i butikken. Derfor valgte vi at indrykke en fast annonce i Frederiksberg Bladet. Vi har over en længere periode kørt med en fast indrykning, da vi ved at det over en længere periode fungerer bedre end blot at reklamere op til højtider,” siger Erik Faarup.

Resultatet

Siden den første faste indrykning i Frederiksberg Bladet er omsætningen steget med 20 %. Erik Faarup ved at mange af hans kunder har set hans annonce i lokalavisen. 
Hepa Ure har derfor valgt at køre med en fast annonce. Det betyder at butikken løbende brander sig i lokalavisen, og ikke skal bruge tid på at lave nye tilbudsannoncer ugentligt. På den måde er de altid til stede i potentielle kunders bevidsthed, når behovet opstår for en ny urrem, et batteriskift eller en reparation.

Eller vil du tale med en af vores erfarne medierådgivere der kan hjælpe dig med at skabe en medieplan så du får flere kunder?


Se Erik Faarups butik her

20 %

øget omsætning