Case: Malerfirmaet A. Lorentzen annoncerer i 5 bydele

Sådan fik maleren Michael Hansen 80-90 % af alle sine opgaver fra henvendelser fra lokalavisen

Michael Hansen ejer og driver Malerfirmaet A. Lorentzen. Han har været maler siden 2001, hvor han som 19-årig var færdigudlært.

Da Michael kom til Hovedstadens Mediehus, ville han gerne have flere kunder i bestemte bydele. Derfor forslog hans lokale medierådgiver, at han indrykkede annoncer i lokalavisen på Frederiksberg, Østerbro, Vesterbro, Vanløse og Valby.

Fordelen ved løbende annoncering i flere bydele

Fordelen ved små annoncer er, at man som annoncør er synlig for kunderne og løbende oparbejder kendskab i lokalområdet. Det betyder, at Michael er et kendt “ansigt” i lokalavisen, når hans kunder skal have malet deres hjem.  

80 – 90 % af Michaels kunder kommer fra lokalaviserne

Michael får kunder på anbefaling, men efter at han er begyndt at annoncere i lokalaviserne, kan han konstatere at 80-90 % af hans arbejde kommer fra kunder, der har set hans annonce i lokalavisen. Og det gælder alle bydele, for hvor det kan være svært for nogle annoncører at se, hvor deres kunder kommer fra, så kan Michael se hvilken bydel han er i, når han står i deres stue.

Virker annoncering i lokalavisen?

Behovet for at få malet er konstant, men det er ikke de samme mennesker, der efterspørger en maler. Derfor ved man ikke som virksomhed, hvem han skal markedsføre sig til. Ved at være til stede i lokalavisen er der, i Michaels tilfælde, 133.500 aviser med hans annonce i hver uge, hvilket betyder at de mennesker der ikke er hans kunder lige nu husker ham, når behovet for at få malet opstår.

Tag kontakt allerede i dag og nå ud til flere kunder

Vores medierådgivere kan hjælpe dig og din virksomhed med at nå ud til alle dine kunder, så de kunder har din virksomhed i tankerne, når dit produkt er relevant.

Tag kontakt allerede i dag og få en uforpligtende snak om hvad vi kan gøre for din virksomhed:


Du kan se malerfirmaet A. Lorentzens hjemmeside her